Onsjökärret. 070613 (2)

Rackarns, tänkte mig inte för. Nu kom presentationerna i fel ordning. Ja, ja...

Läs rubriken Onsjökärret 070613 (1) först för att få lite bättre grepp (kanske?).
Huggorm (Vipera berus) ©NGN-foto
Huggorm 1. Pilen pekar mot huvudet. Det gick inte att få till det skuggan var för mörk.

Huggorm (Vipera berus) & Vanlig snok (Natrix natrix) ©NGN-foto
Huggorm 2 + snok 7 + snok 8. Här blev jag förvånad. Enligt min vetskap kommer Vanlig snok och Huggorm inte så bra överens. Men idag hittade jag två huggormar som låg på var sitt håll och solade ihop med snokar. Här är det den bruna huggormshonan (h2) och snokarna (s7) och (s8).


Huggorm (Vipera berus) ©NGN-foto
Huggorm 2. Här har den bruna huggormshonan lämnat de två snokarna. Hon ringlade upp och lade sig framför mina fötter. Pilen pekar mot huvudet.

Huggorm (Vipera berus) & Vanlig snok (Natrix natrix) ©NGN-foto
Huggorm 1 + snok 11. Här är det en annan brun huggorm som ligger och solar tillsammans med en snok.
Den här bruna huggormen är ljusare än den förra. Här syns nu huvudet mycket bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0