Onsjökärret. 070615

Även denna dag får anses som lyckat om man som jag är ute och letar orm. 1 Huggorm och 10 snokar.

Det var första gången som jag använde telekonvertern. Så antalet bra bilder sjönk drastiskt. Det visade sig att det inte funkar att zooma in ställa skärpan, zooma ut och ta en bild. Nä då ändrades fokus och det där fattade jag inte riktigt. Det syns inte så bra i sökaren. Men det syntes på de färdiga bilderna.

Knepigt det där. Jag har glasögon och jag har lite problem med att hitta perfekt läge i sökaren via dioptrijusteringen. Det ligger lite, lite fel. Det innebär att jag har väldigt svårt att se om skärpan ligger rätt, vid manuell fokusering.

En bild tycker jag dock blev riktigt bra.
Vanlig snok (Natrix natrix) ©NGN-foto
Den visar 3 snokar som samsas om solvärmen. Hittar Ni dem?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0