Bevingat

Fåglar är svårt att fotografera. Det är inte många bilder som blir bra. De flesta blir "sådär". Svalor har jag försökt fotografera ett par dagar nu. Jag lyckades faktiskt "fånga" ett par flygande men skärpan blev inte tillräckligt bra så de åkte i papperskorgen. Däremot lyckades jag få ett par som satt på en vajer. Visserligen är skärpan tveksam. Det här paret har ett bo under en sådan där vit trekantig sak som hänger ut över vattnet och ska hålla båtarna mitt i farleden.
Ladusvala (Hirundo rustica) ©NGN-foto

Just den här trekantiga saken var välbefolkad. En fiskmås har inrett ett bo på ovansidan Fiskmås (Larus canus) ©NGN-foto

Skator är ju väldigt vanliga men jag har problem med att fotografera dem. De liksom känner på sig när man sätter kameran till ögat och så gömmer de sig. Den här hade svårt för att gömma sig - mitt på en fotbollsplan.
Skata (Pica pica) ©NGN-foto

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0