Dagens orm

Härligt väder idag (söndag 27/5-07). Hade väl tänkt att inte ge mig ut till ormmarkerna idag. Men det var ju så skönt väder - dumt att vara inne.

Så värst mycket ormar hittade jag inte. Jag fann en.
Vanlig snok (Natrix natrix) ©NGN-foto
Håller på och experimenterar med vilken "stämpel" jag ska ha på bilderna. Den där stora genomskinliga fick lite väl mycket kritik om att den förstörde bilderna och det håller jag med om. Den röda här nedanför tycker jag blev förskräcklig. Den får vara kvar som avskräckande exempel. Den funkar på mina digitalt tecknade serier. Men inte på naturbilder.

Då känns den vita med svag svart markering, här ovan, mycket bättre. Så den prövar jag ett tag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0