Också under plåtarna

Den här skalbaggen hittade jag under en av plåtarna. Det är en Läderlöpare (Carabus violaceus), tror jag? Det kan också vara en Violett jordlöpare (Carabus violaceus)
Läderlöpare (Carabus violaceus) ©NGN-foto

Myror finns det gott om under plåtarna också. Speciellt under en av de tillplattade hängrännorna. Här syns hur myrorna i panik försöker gömma och skydda sina ägg när det kommer en elak gubba och liksom lyfter på taket till deras hus.
Svartmyra (Lasius niger) ©NGN-foto

Idag fick jag syn på något som kom springande över vattnet, i kärret, och det var inte en vattenlöpare. Det var en spindel. Och av vad jag kan se så är det någon form av vattenspindel.
Vattenspindel ©NGN-foto

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0