Plåtvittjandet tisdag 070522 - 01

Första gången jag var på den här platsen fann jag en mindre kopparödla med "kapad" svans. Den var under en s.k. plåtbleckform. Den smet iväg ordentligt den gången. Den här gången hade den lyckats krångla in sig i plåtformens "veck".
Kopparödla (Anguis fragilis) ©NGN-foto

Med den här bilden vill jag visa hur förvillande lika framända och bakända blir på en kopparödla som "kastat" svansen.
Kopparödla (Anguis fragilis) ©NGN-foto

Under en av mig utlagda plåtar hittade jag en bekanting. Även detta en kopparödla.
Kopparödla (Anguis fragilis) ©NGN-foto
Försökte från alla möjliga konstiga vinklar men jag fick aldrig någon riktigt bra bild. Det var hela tiden grässtrån med och störde.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0