Skogsödla Onsjökärret. 070801

Jag gick lite fram och tillbaka med kameran i högsta hugg, inte ett liv? Stnnade vid en kant och tittar rakt in i markvegetationen, det var något där som inte passade in. Jag såg faktiskt inte vad det var. Tog en bild zoomade in och fick se att det var en skogsödla, kul!
Skogsödla (Lacerta vivipara) ©NGN-foto
Jag och kamerans autofocus är inte överens. Stänger jag av autofocus så får jag problem med mitt synfel, när jag skall ställa in skärpan manuellt. Och jag har inte lärt mig kameran tillräckligt ännu för att kunna öka skärpedjupet genom att ändra bländare, slutare och ISO.

En liten bit bort fastnade blicken återigen på något som inte stämde, något litet. Och det visade sig vara ytterligare en skogsödla.
Skogsödla (Lacerta vivipara) ©NGN-foto

Kommentarer
Postat av: André

Fan va coolt, vart bor du nånstanns?! Undrar eftersom det är massa ödlor och ormar och sånt, fotar hela tiden jag också och skulle vara så roligt om man fick en sån bild, hyffsad andrenalinkick. Vad har du för kamera?

2007-08-01 @ 12:52:58
URL: http://napoelondynamite.blogg.se
Postat av: Nisse

Hej André.
Jag bor i Vänersborg och kameran är en Sony Digital SLR Camera alpha 100 med zoomobjektiv 75-300(f4.5-f5.6).
Kollade din blogg lite (fick dock kasta om bokstäverna lite :-)). Tycker din bilder är väldigt bra.

2007-08-01 @ 13:25:08
URL: http://ngnfoto.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0