Plåtvittjande. 070807

Alltid lika spännande att kolla vad som kan finnas under plåtarna. Idag var jag där mellan 12 och 13 och det var rätt så varmt i den gassande solen så jag trodde nog att det inte skulle finnas något under de varma plåtarna. Men, men?

Under plåt 1:
Kopparödla (Anguis fragilis) ©NGN-foto
Jag räknar till 10st, det ligger en uppe till vänster i skuggan också.

Under plåt 2 var det tomt (för varmt), plåt 3:
Kopparödla (Anguis fragilis) ©NGN-foto
Det var längesedan jag hittade något under denna plåt. Jag tror det vare en Skogsödla sist?

Under plåtarna 4-8 var det tomt på kräldjur. Under plåtbunken hittade jag en liten Kopparödla och det är troligtvis den som brukar vara där. Tyckte jag kände igen stumpen när den gled iväg. Jag funderar på att flytta fyra av plåtarna till en plats närmre hemmet. (Kamera: Sony CyberShot DSC-W55, objektiv 6,3-18,9 [35mm: 38-114])

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0