Kanalen

Söndag 070520
På eftermiddagen tog jag med mig hunden ut på en promenad. Mitt första mål var att leta upp några ormar. Men det ville sig inte. En familj med Kanadagäss ställde dock villigt upp.
Jag vet inte men först verkade det som om det var lite nyfikna på hunden eller så skulle den skrämmas bort.

De kom först simmande emot oss, från ena hållet.
Kanadagås (Branta candénsis) ©NGN-foto

Sedan vände de och kom emot oss från andra hållet.
Kanadagås (Branta candénsis) ©NGN-foto

Därefter visade de uppenbar oro.
Kanadagås (Branta candénsis) ©NGN-foto

Och här ser vi vad det berodde på.
Fraktbåt i Trollhätte Kanal ©NGN-foto

Nu behövde de inte vara så oroliga, fraktbåten passerade med god marginal.
Kanadagås (Branta candénsis) och fraktbåt i Trollhätte Kanal ©NGN-foto


Och strax efter kan vi se hur de små ser betydligt mer lugna ut.
Kanadagås (Branta candénsis) ©NGN-foto

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0