Under plåten

Det börjar bli riktigt välbefolkat under mina 9 utlagda plåtar. Först hittade jag en hona och det visade sig vid närmare granskning att det faktiskt var två men man ser bara svansstumpen på den ena. Den vänstra pilen pekar på stumpen och den högra pilen pekar på den andra kopparödlans huvud.
Kopparödla (Anguis fragilis) ©NGN-foto
Bilden är ett montage av två. Av någon märklig anledning fotograferade jag stumpen separat.

Och den lilla kopparödlehona som jag brukar hitta under en tillknycklad plåtbehållare fanns där denna dag också.
Kopparödla (Anguis fragilis) ©NGN-foto
Pilen pekar på det plåtveck som kopparödlan ligger under. Man skymtar en liten del av ödlan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0