Onsjökärret. Huggorm 070907

Huggorm (Vipera berus)
Inte hittade jag någon solande huggorm idag, så här på eftermiddagen. Nej jag hittade en som var under förflyttning, på grusvägen och jag kom cyklande i full fart. Det var bara att tvärnita och slita fram kameran. En bild blev det. Huggormen vände sedan snabbt. Tillbaka därifrån den kom. Jag ställde mig i vägen och försökte fotografera men jag var för nära, med teleobjektivet. Och sedan var jag helt enklet tvungen att flytta på mig huggormen satte av rakt mot mig och den vek inte en tum. Fastän jag försökte vifta bort den. En tuff liten rackare.
Huggorm (Vipera berus) ©NGN-foto
Klockan: 15:09. Brännvidd: 150(225). ISO: 160. Slutare: 1/250. Bländare: F5,6.
Kamera: Sony DSLR-A100 objektiv 75-300 [35mm: 112,5-450].

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0