Onsjökärret. Sork 070912

Vattensork (Arvicola terrestris)
Hade riggat upp kameran på ett stativ och kopplat in fjärrutlösaren. Satte kameran på manuell fokus och flerbildstagning. Är inte riktigt nöjd. Får se till att hitta en annan vinkel. De där stråna i förgrunden stör. Om det inte går att byta vinkel så får jag väl göra ett avsteg från en av mina principer, att inte ingripa i naturen. Om jag är försiktig kan jag ju skära av de där störande stråna.
I Paint Shop Pro 7 lade jag på ett justeringslager (bright) och maskerade bort allt utom själva sorken.
Vattensork (Arvicola terrestris)©NGN-foto
Klockan: 16:47. Brännvidd: 230(345). ISO: 400. Slutare: 1/100. Bländare: F5,6.
Kamera: Sony DSLR-A100 objektiv 75-300 [35mm: 112,5-450].

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0